Thursday, August 18, 2011

next phase: tilburg

it's a small city in netherlands, FYI. so, my next semester will start in less than two weeks. plus, i have to think about internship and thesis. huoooooo...

so far, everything is good except the dorm. i dont know how 17 people survive in this flat. everyone (not my neighbors, of course) i met had a bad opinion about it.
"that place is soo noisy..."
"if you wanna study, dont live there!"
"man, they are partying from wednesday to sunday!"
"dirty dishes, that's just the start, you have not seen the worse..."
=________=

i dont know if that's true or they were just exaggerating but i've been whining about this for these past weeks and apparently i can't move somewhere else (i tried but the housing agency wont let me. so mean!), so let just this be my last whining and accept whatever however it is.
"you only stay here for six months, right? it's gonna pass like a wind."
yeah, right.

anyway, netherlands is really really small. i'm in south right now and i can go to the north part in less than 4 hours. an hour trip counts as a long trip.
"an hour? that's like you go outside the country!"
okay, that was exaggerated.

it's not odd if people live and work in a different city. compare to Jakarta, the public transportation supports that. it's fast, comfortable, and on-time. there's no so called subway or metro here. there's only train connecting cities (and bus, tram, and bikes). so if i fell asleep in the train, there's a chance i could end up in another city :p

probably you've heard about the islamophobia here. well, so far, i don't see or feel that. in fact, they seem to put an effort to live together with moslem. there are many mosques with dome and tower, although they rarely have a big mosque sign. halal food are everywhere, even in an amusement park! unfortunately, they don't have a mushalla there.

well, hopefully everything goes well and smooth.

tot ziens! :)

ironi

adalah merayakan kemerdekaan di tanah kumpeni.
gak ada kibaran merah putih atau upacara (di tilburg. di kbri sih ada :p)
apalagi lomba kerupuk. masih puasa.

ngomong-ngomong tentang puasa, pertama kalinya puasa di musim panas. lamaaa aja, hari pertama 16 jam! makin kesini makin berkurang sih waktunya. :D
alhamdulillah engga terlalu kerasa perbedaannya sama puasa di Indonesia. pertamanya mikir bakalan berat karena musim panas bikin cepet haus, pingsan karena kepanasan (lebay) dan waktunya yang lama. ternyata, cuaca disini ga panas-panas amat kayak di heraklion. bersyukur juga cuacanya ga terlalu bagus, hujan melulu. :p

Sunday, August 07, 2011

day 4

dalam menulis, saya orangnya tipe bunglon, berubah-ubah ngikutin lingkungannya. waktu AADC lagi ngehits, sering bikin puisi. waktu banyak baca cerpen, bikin cerpen. waktu banyak baca novel, ingin bikin novel. yang ini, masih dalam batas keinginan. :p

saya engga tau gimana saya bisa nulis. semuanya terjadi begitu aja. engga ada di keluarga saya yang bergelut di dunia sastra atau kepenulisan, engga ada juga penulis yang saya agung-agungkan. i just start writing and i like it.

untuk mulai nulis, biasanya kalimat-kalimatnya udah ada di kepala saya. kalimat-kalimat itu terus terngiang-ngiang dan saat itu saya tau, saya harus keluarin dalam bentuk tulisan. biasanya tentang kejadian sehari-hari, sesuatu yang ingin saya bagi, atau sesuatu yang terlalu telat untuk disampaikan.

maksudnya gini, saya ga tau gimana kerja otak saya, tapi seringnya saat saya butuh kalimat-kalimat sebagai bentuk reaksi atas suatu kejadian, mereka ga muncul. kalimat-kalimat itu malah muncul setelah kejadian terjadi dan udah ga relevan lagi untuk disampaikan. nyebelin ya?

kadang, kepala ini bikin jalan cerita sendiri untuk kejadian yang akan datang. senengnya, kalo cerita itu bener-bener kejadian. sedihnya, kalo kejadiannya terjadi bertolak belakang.

ekspektasi sih itu namanya.